Translate

...a ja belim svetom rasuh život ceo;
I na obalama gde je večna plima,
I u svakom gradu, svakom mestu, ima

Po kap moje krvi i mog srca deo...M.R.

23. 3. 2014.

Gradska većnica sa astrološkim satom




Orloj
Atrakcija oko koje se gotovo sve vrti u Pragu. Bar sam ja takav utisak stekla. Po dolasku u Prag znali smo da prvo želimo videti taj sat, Orloj.

A šta se sve može videti na njemu? Tu je kalendarov krug, zatim se vidi položaj planeta i 12 apostola koje turisti željno iščekuju da vide. Tu su i ljudske slabosti a figura kostura naravno predstavlja smrt. Pa ipak, uzeću u obzir da se radi o satu iz 1410.godine, ono što mi se čini kao najzanimljivije jeste činjenica da sat pokazuje tačan aktuelni položaj Sunca i Meseca. 

Na plavom krugu su zlatni rimski brojevi koji pokazuju tačno vreme. Sad, tu ima toliko detalja, svaka boja označava nešto i zaista je potrebna detaljna analiza. Bojim se da bih se možda i izgubila u celoj priči o svakom detalju a stvarno ih mnogo ima. Između ostalog na njemu se može videti i staro češko vreme. 

Kod kalendara se mogu videti slike koje karakteriše tematika sa sela. Tu je i crkveni kalendar sa svim praznicima. Strela na gornjem delu kalendara pokazuje datum, mesec, dan, crkveni praznik i horoskopski znak. Šta biste još mogli da poželite?:)

Kao i većina starih i značajnih atrakcija i ovaj sat je bio gotovo uništen i ponovo obnovljen.

Ovaj astronomski sat nalazi se na zidu tornja gradske kuće. Ukoliko poželite da se popnete gore, ulaz se plaća. Ali vredi svaku paru. Ako se kao i ja plašite visine, neće vam biti svejedno jer nema baš mnogo prostora, jedva se mimoiđete sa ostalim turistima ali je pogled odatle zaista spektakularan. Osim visine i manjka prostora oseća se i starost građevine pa kad se sve skupi...u nekoj sekundi poželite da se čvrsto zalepite za zid :)

Ono što mi je nekako ostalo u najlepšem sećanju jeste ljubazan dečko sa trubom koji se odatle oglašava a turisti ga odozdo pozdravljaju i jedna prilično zanimljiva rekla bih mašina za suvenire. O čemu se radi? Ubacite novčić i izaberete koji simbol Praga želite da imate. Onda ćete uočiti mali točak koji treba da okrećete dok ne izađe novčić“ sa izabranim simbolom. To mi je ujedno i jedan od najlepših suvenira koje imamo. 

Legenda kaže da je izvesni Hanus koji je postavio sat oslepljen kako ne bi više nigde ponovio taj svoj fenomenalni rad. On je zatim uz pomoć sluge pokvario sat tako da niko nije mogao da ga popravi narednih 100 godina. 

Pored novčića iz Praga smo poneli još jedan mnogo lep suvenir. Okačen je na zid. Pogađajte o čemu se radi.

Нема коментара:

Постави коментар