Translate

...a ja belim svetom rasuh život ceo;
I na obalama gde je večna plima,
I u svakom gradu, svakom mestu, ima

Po kap moje krvi i mog srca deo...M.R.

3. 12. 2020.

Tossa de Mar, Santa Kristina i Kalelja

 Tossa de Mar 

Malo ali prelepo ribarsko naselje na severu Kosta Brave. 


Podeljen je na 2 dela, novi deo sa lepim restoranima i suvernirnicama. 

I stari, lično mi daleko interesantniji.

Utvrđenje iz XIII veka. 

Prelepa kaldrma usput, vidikovci gde god se okreneš...i Ava Gardner. 

1950. god. ovde je sniman holivudski film " Pandora i ukleti Holanđanin" sa Avom. Boravila je u Tosi sa Frenkom Sinatrom i učinila je svetski poznatom za kratko vreme. A meštani su joj uzvratili podigavši joj lep spomenik. 

Tu su i ruševine gotičke crkve iz XV veka. 



Tridesetih godina posećivali su je svetski umetnici među kojima je bio i slikar Mark Šagal. 
Oduševljen ovim mestom ostavio im je jednu od svojih najlepših slika. 
Gde god da se okreneš pogled puca na Balearsko more. 

A cela atmosfera u utvrđenju je opuštajuća skroz. 

Tu je i podatak da je časopis National Geographic za jednu od 25 najlepših plaža na svetu uvrstio upravo i ovu gradsku sa pogledom na tvrđavu. 




Plaža mi nije bila nešto fascinatna ali je na vrlo korisnom mestu. Kad vas opali Sunce uz i niz utvrđenje ono što vam je definitivno najpotrebnije tada jeste upravo kupanje u slanoj vodi. 

Onda smo se otisnuli u potragu za lepim mestom gde bismo popili kafu. 

A zatim u vrtoglavu kupovinu majica za decu. Uključen viber i:

"Stefane, ova prva, druga ili treća? Druga...?"

"Imate li veličinu M?"

"Nemaju Stefane, koja druga?"...I tako...Isprevrnusmo pola prodavnice ali i kupismo. 

Negde je moguće cenkanje, negde nije. Neki prodavci i uživaju u tome, neki ne. 

Mene bude sramota, obično.

                                                      ***

Plaža Santa Cristina 

Meni najlepša. 

Zanimljive stene za sunčanje, za fotkanje, za skrivanje od Sunca...Ma, za sve!

Lep pesak, mnogo drveća u blizini i solidan broj turista. 

                                                    ***

Plaža Kalelja 

Ovde smo više uživali u ulicama, gradskim grafitima i načinu na koji su uredili svoje terase, ulaze (bilo je tu baš originalnih ideja).



Mesto pamtim najviše po tome što mi je pukla limenka u rancu, sve postalo lepljivo i Dragoslav je izbegavao da mi kupi nešto što mi se prijelo baš jer se njemu isto baš učinilo da je skupo. Hteo je da mi isključi kabl od laptopa da ne napisem ovu tešku istinu, al' se tušira sad pa je bezbedno.

Gladnoj , jadnoj i ulepljenoj normalno da mi se ta plaža nešto i nije svidela. 

PS. Al' kad si gladan, nisi sav svoj ;) 




Нема коментара:

Постави коментар