Translate

...a ja belim svetom rasuh život ceo;
I na obalama gde je večna plima,
I u svakom gradu, svakom mestu, ima

Po kap moje krvi i mog srca deo...M.R.

22. 7. 2020.

Mirnu starost želim


Želim mirnu starost.

Zaslužila sam je.

Turbulencija u mom životu bilo je dovoljno za dva, tri tuđa života.

Kroz mnoge od njih prošla sam zahvaljujući lošim pilotima u svom privatnom avionu.

Naravno, sa mojom dozvolom za let.

Mnoge od njih izazvala sam lično vođena impulsima, strastima, urođenom potrebom za pravdom (jer vaga sam), verujem i inatom (reč koja je već sama po sebi ružna).

I neka je bilo tako.

Jer, bilo je jezgrovito i puno.

Nekad i do granica bola.

I bilo je životno, toliko da više od toga i ne bi moglo.


Sada želim mir.
Kućicu u šumi.
Sebe sa knjigom ispred.
Nas sa knjigama u ljuljašci.


Vanredne mere trenutno mi više prijaju nego pogađaju.

Od silnih životnih trčanja, cimanja i borbi umorila se duša.

Nakitile su te borbe moj vrat neprocenljivim nakitom.

I ponosno ga nosim jer za ponos i jeste.

Al' sad bih malo uživala u miru.

Njega sam najmanje upoznala za sve ove godine a deluje kao fin neki gospodin, taj mir.

I prihvatam samo smeh kao poželjnu galamu.

Iako se i sama češće nasmejem iznutra nego spolja, volim smeh.

Naročito dečiji.

Mir i smeh. I tiha radio muzika...

Hleb mi ne treba.





2 коментара:

  1. Tanja,
    Slobodna sam da napisem da mirna starost ne zavisi samo od nas i od naseg truda.
    Ne zavisi ni od nasih zasluga, na zalost.

    Ja sam mislila da mogu da je zasluzim ako se potrudim...
    I sve krenu kako treba.
    I zivot tako godinama tekao.
    I mi zadovoljni iako gledamo kako se nasi potomci sasvim asimiluju u nekoj drugoj drzavi (ali, neka su oni zadovoljni i neka zive normalno jer mi ih nismo rodili da bi nas u starosti pazili vec da bi zadovoljno i slobodno ziveli).

    I onda se dogodi ovo sto se dogodi i u zemlji i u svetu.

    I sada kada nam je mir najpotrebniji, upravo su nase godine te koje nas negativno obelezavaju.
    Jer mi udisemo vazduh i jedemo a da ne radimo.
    Mi smo visak i nepotrebni.

    Zavera ili slucajnost, to je nebitno, ali je sve ovo tuzno i pretuzno jer sve sto zelim je receno u tvom naslovu.

    Vel pozdrav
    Belka (u podznaku Vaga)

    ОдговориИзбриши